Blogi.

Maailman muutos Valo Future

Mistä menestys syntyy jatkossa?

Toimintaympäristön ja maailman kiihtyvä muutos on mantra, jonka me kaikki tunnemme. Puhetta tulevaisuudesta on enemmän kuin koskaan. Tiitta Vaulos avaa askelmerkkejä uuden ajan menestyjäksi.

Asiakaskokemukseen sitouttaminen

Miten osallistan kaikki mukaan asiakaskokemuksen kehittämiseen?

Haluatko rakentaa ylivertaisen asiakaskokemuksen? Aloita omista työntekijöistäsi. Asiakaskokemuksella menestyjiä yhdistää asiakaskokemuksen kehittämiseen vahvasti sitoutunut henkilöstö. Tämä taas onnistuu vain osallistamalla koko organisaatio alusta asti mukaan. Sitoutuminen ja into eivät saa kipinää ilman ihmisten mahdollisuutta itse oivaltaa. Organisaatiot eivät muutu, ihmiset ja työntekijät muuttuvat. Osassa meistä on jo sisäsyntyinen halu kehittyä, toisilla taas esimerkin ja hyvän

B2B asiakaskokemus

Alva: CX Futurizer innokkaassa käytössä

Ehdottomasti suosittelen! Näin tiivistää Alva-yhtiöiden asiakaskokemuspäällikkö Kaisa Lepistö-Salojärveltä kokemuksiaan CX Futurizerista.  Kaisa kehittää Futurizerin avulla Alvan B2B- ja B2C-asiakaskokemusta. Mitkä fiilikset CX Futurizerista? Täytyy sanoa, että ensikokemus oli wow!  Kun sain boxin käsiini, tuntui vähän siltä kuin joulu olisi tullut 🙂 Ensifiilis boxista oli laadukas, mietitty ja paljon hyödyllistä sisältöä. Tämänkaltaista työkalupakkia olinkin salaa toivonut. Tuote-

Kohti kirkasta visiota Reijo Karhinen

Toimintaympäristö 2030: Mikä kaikki muuttuu?

Vuorineuvos Reijo Karhinen kylässä Valossa Visioimme työelämäprofessori, vuorineuvos Reijo Karhisen kanssa vuotta 2030 ja mitä se tarkoittaa yritysten liiketoiminnalle. Näimme hyvin samanlaisia asioita. Edessä on suurten muutosten vuodet ja toimintaympäristö vuonna 2030 on hyvin erilainen tähän päivään verrattuna.    Muutokset tarjoavat yrityksille täysin uudenlaisia mahdollisuuksia, mutta vaativat myös paljon: uudenlaista johtajuutta, osaamista ja rohkeaa uudistumista. 

Uusi tuote: Kilpailukykyä tulevaisuustaajuudesta

Kilpailukykyä tulevaisuustaajuudesta on työpajasta ja inspiraatioalustasta koostuva uusi kokonaisuus, joka innostaa orgaanisaatioita tulevaisuusajatteluun ja haastaa organisaatiota tunnistamaan keinoja toivotun tulevaisuuden rakentamiseksi. Konsepti ammentaa osittain Sitrassa kehitetystä metodista ja se tulee myyntiin tammikuussa. Tutustu Kilpailukykyä tulevaisuustaajuudesta  Työpaja tulevaisuusajattelusta Innostava kokonaisuus (työpaja/online-alusta), joka haastaa organisaatioita tulevaisuusajatteluun sekä tunnistamaan keinoja toivotun tulevaisuuden rakentamiseksi. Harjoittelemme tulevaisuusajattelua mm. Sitrassa kehitetyn

Tervetuloa harhayhteiskuntaan!

Tarina kauramaidosta, datasta ja vähän Trumpistakin Oletko huomannut, että me puhumme tietoyhteiskunnasta, mutta samaan aikaan meille tulee yhä suurempana yllätyksenä monet merkittävät käänteet maailmassa ja ihmisissä? Siis sellaisetkin pienet ilmiöt kuten, että 70 miljoonaa amerikkalaista haluaa presidentikseen möläyttelevän tosi-tv-tähden. Tai se, että maailmaan tupsahtaa pandemia, joka mullistaa hetkessä kaikkien elämät. Tai että monet maitoa rakastavat

silhouette photography of group of people jumping during golden time

Ihmiskeskeisyys uutena polttovoimana

Mitä ihmiskeskeisyys sinun mielestäsi tarkoittaa? Onko se jotain tavoittelemisen arvoista vai taas yksi uusi buzz word? Sana asiakas on vain vaihdettu empaattisempaan termiin ihminen, ja meno jatkuu entisellään. Ihmiskeskeisyys, human-centricity, tulee Linkedinissä vastaan nyt tavan takaa. Ja taitaapa se seistä omassakin profiilissa. Sanana kammotus. Kuulostaa jotenkin kuluneelta ja hähmäiseltä samaan aikaan. Mutta se, mitä sanalla tavoitellaan

GOODBYE LIPSTICK! Korona nitkauttaa monia ilmiöitä uuteen suuntaan

Koronakriisin lopullisiin vaikutuksiin ei ole vielä täyttä näkymää. Muutossuuntia on kuitenkin hyvä jo ennakoida, sillä näin lopputulemaan voi koittaa vaikuttaa. Nähtävissä on kasvua moneen vahvaan negatiiviseen ilmiöön, kuten pessimismiin ja koteloitumiseen. Mutta liikettä on myös monissa myönteisimmissä ilmiöissä. Lopulliset vaikutukset syntyvät usean keskenään ristiriitaisenkin voiman loppumittelöissä. Ihminen on hyvin hidas muuttamaan asenteitaan tai tapojaan, eikä

Hito Steyerl - This is the Future - Venice Art Biennale 2019

Welcome to the future!

Imagine being able to see the future, into the year 2030. Do people prefer sustainability over convenience? Has listening replaced reading? Has new tech enhanced our lives and businesses – or quite the contrary?  None of us can of course predict future precisely. But what we already know for certain is that year 2030 will