
Lähtötilanne
Kasvustrategian tukeminen
Haugen-Gruppen Oy on yksi Pohjoismaiden suurimpia merkkielintarvikkeiden maahantuonti-, myynti- ja markkinointiyrityksiä. Suomessa yritys toimii useiden ikonisten ruokamaailman tuotemerkkien kanssa tahtotilanaan rikastuttaa suomalaista ruokakulttuuria.
Haugen-Gruppenilla on vahva kasvustrategia. Strategiansa tukemiseksi yritys halusi entisestään vahvistaa tulevaisuuslähtöisyyttä osallistamalla koko organisaation kartoittamaan muuttuvaa toimintaympäristöä.
Projekti oli onnistunut ja työstö tukee hyvin uutta strategiaamme. Koko henkilökunta lähti innolla mukaan. Suunnitteilla on jo työn jatkaminen.
Toimitusjohtaja Jutta Karppi

Toteutus
Strategiaa tukevan tulevaisuuskuvan rakentaminen henkilökunnan kanssa
Koko henkilökunnalle järjestettiin toukokuussa 2022 iso tulevaisuustyöpaja, jossa työstettiin yhdessä strategiaan vaikuttavia tärkeitä mahdollisuuksia ja uhkia sekä priorisoitiin vaadittavia tekoja.
Käytetyt menetelmät
- Tulevaisuustyöpaja koko henkilökunnalle
- 2030 Futurizer sisällöt ja tulevaisuuskartat

Lopputulos
Kirkas ja jaettu näkymä eteenpäin & ennakointityö osaksi arkea
Lopputuloksena Haugen-Gruppen sai henkilökunnan yhdessä rakentaman tulevaisuuskuvan, joka tukee kasvustrategiaa.
- Oma näyttävä tulevaisuuskartta: Mahdollisuudet, uhkat ja seuraavat teot
- Ennakointirutiinit, kartan päivittäminen
- 2030 Futurizer Toolbox
- Roadmap (PPT)

2030 Futurizer -tulevaisuustyöpajassa lopputuloksena syntyy oma näkymä eteenpäin. (Kuvassa mallijuliste)

Tiitta Vaulos
Projektin vastuuhenkilö, Future strategist, CEO