Blogit & caset, uutiset

Miten järjestän onnistuneen kick-offin?

Suunnittelupäivä tai kick-off suunnitteilla? Valon Customer Success Lead Tuija Wikström kokosi viisi vinkkiä onnistuneeseen kick-offiin.

Suunnittelupäivä tai kick-off suunnitteilla? Kokosin käyttöösi viisi vinkkiä onnistuneeseen kick-offiin. Ne pohjaavat omiin kokemuksiini sekä suunnittelupäivien järjestäjänä että osallistujana.

Minkä vinkin sinä jakaisit? 

Viisi vinkkiä hyvään kick-offiin 

1. Hyvä aloitus on rautaa! 
Panosta aloitukseen, se kantaa pitkällePura jännitys ja luo rento yhdessä tekemisen fiilis heti alussaKirkasta kick-offin tarkoitus ja kuvatkaa yhdessä miltä onnistuminen näyttää, mitä päivän jälkeen on saatu aikaiseksi. 

2. Konkretiakonkretiakonkretia
Tee kick-offista hauskaa ja oivalluttavaa mutta samalla konkreettista ja liiketoimintaa edistävää. Unohda edellisillan pikaviritykset pikkukivoista ryhmätöistä. Ota kaikki hyöty irti päivästä, lataat hyvällä kick-offilla koko tiimin täyteen uutta virtaa. 

3. Pyri oivalluttamaan  
Vältä pitkiä yksinpuheluita ja powerpoint-esityksiä. Hyödynnä valmiita pelillisiä työkaluja, inspiraatiomateriaaleja ja menetelmiä, joiden avulla saat ihmiset puhumaan ja oivaltamaan yhdessä ja yksin. Pelkän puhumisen sijaan laita ihmiset myös käyttämään käsiään 

4. Kirkasta lopuksi  
Pidä huolta yhteisestä priorisoinnista, mitkä max. 35 tekoa ovat kaikista tärkeimpiä seuraavaksi. Hyödynnä äänestyksiä, nelikenttiä tai vastaavia. Kirkasta yhteinen tavoite ja seuraavat askelmerkit – ja palaa näihin heti kick-offin jälkeen. 

5. Muista tunteet 
Vahvin muistijälki osallistujille jää tunnekokemuksesta. Mieti millä keinoilla hurmaat ja saat hymyn kaikkien huulille päivän aikana. Hyvä fiilis tarttuu – tuo siis mukanasi paljon hyvää energiaa ja tunnelmaa!  

 

Kaipaatko ammattilaisen apua kick-offeihin? Tutustu valmiisiin ohjelmiimme, tai kehitetään yhdessä juuri teille sopiva sisältö!

Picture of Tuija Wikström

Tuija Wikström

Customer Success Lead, CX Specialist

Kaipaatko valmiita työkaluja tai apuja suunnittelupäivän kehittämiseen?

CX Futurizer - Luo hurmaava asiakaskokemus

Asiakaskokemuksen kehittäjän Toolbox ja pelilliset työpajat

Kiinnostaako asiakaskokemuksen kehittäminen tavalla, joka on inspiroivaa, helppoa ja vaikuttavaa? Lue lisää Valon CX Futurizer -konseptista ja ota meihin yhteyttä!

Inspiroiva ohjelma kehityspäivään

Innostavat kehityspäivä- ja kickoff-ohjelmat.

Haluatko energisoida ja innostaa tiimiäsi tai koko henkilökuntaa – ja saada samalla myös tuloksia? Lue lisää Valon valmiista ohjelmista ja ota meihin yhteyttä!

KOHTI UUDEN AJAN MENESTYSTÄ

VALO FUTURE OY LÖNNROTINKATU 5, 00100 HELSINKI, FINLAND
info@VALOFUTURE.FI  | TIETOSUOJASELOSTE

Socio-culture & Strategy

Sosiokulttuurinen strategia- ja näkemystoimisto Valo Future on erikoistunut kunnianhimoisen ihmis- ja tulevaisuuslähtöisen menestyksen tukemiseen.

Strategia, ihmis-& tulevaisuuslähtöisyys Tiitta Vaulos, +358 50 5727859

Strategia, brändi, osallistaminen
Kirsi Saloranta, +358 40 512 3286

etunimi.sukunimi(at)valofuture.fi