ELY-keskukset: Asiakkuusstrategiasta asiakaslähtöiseen arkeen

Kuinka asiakkuusstrategia jalkautetaan 3000 työntekijän arkeen? Lue miten autoimme ELY-keskuksia asiakaslähtöisen kulttuurin vahvistamisessa.

Lähtötilanne

Johdon ja henkilöstön sitouttaminen ja yhteinen ymmärrys

ELY– eli Elinkeino, Liikenne- ja Ympäristökeskusten tehtävänä on olla kestävää tulevaisuutta tekemässä – ihmisten ja alueiden parhaaksi. ELY-keskukset huolehtivat teiden rakentamisesta ja niiden kunnosta, ympäristön tilasta ja suojelusta ja tukevat yrityksiä niiden kehittymisessä. 

Projektin tavoitteena oli tukea ELY-keskusten asiakkuusstrategian jalkautumista. Suomessa on 15 alueellista ELY-keskusta, joissa on yhteensä noin 3000 työntekijää. Asiakaslähtöisyys muuttuu todeksi vain arjen teoilla: oli tärkeää sitouttaa johto ja saada koko henkilöstö mukaan. 

Toteutus oli täysin ainutlaatuinen ja konsepti hyvin mietitty. Vuoropuhelu valolaisten kanssa oli antoisaa. Suosittelemme heitä mielellään myös muille.

Projektivastaavat Anne Jortikka & Outi Pitkänen

Toteutus

 Osallistavat online-valmennukset 

Projektissa valmensimme elyläisiä asiakaslähtöisyyteen ja edistimme asiakaslähtöisyyden tekoja. Lähdimme liikkeelle johdon valmennuksilla, joista jatkoimme henkilöstön työpajoihin. Lisäksi tuotimme e-oppimateriaalia itseopiskeluun.  

 Järjestimme lähes 50 valmennustilaisuutta, pääosin online. Valmennukset rakentuivat lyhyistä alustuksista, yksilö- ja ryhmätehtävistä sekä yhteisistä keskusteluista. Tehtävissä hyödynsimme helppokäyttöistä ja visuaalista online-alustaa. 

Lopputulos

Yhteinen visio ja kieli ja askeleet eteenpäin

 ​Työpajojen tuloksena syntyi toimintasuunnitelma ja hyödyllinen seuraavien tekojen lista jokaiselle ELY-keskukselle. Lisäksi valtakunnallisella tasolla syntyi tavoitetila tärkeimpiin painopisteisiin ja jatkoaskeliin.

ELY-keskuksissa päästiin konkreettisesti eteenpäin asiakaslähtöisyyden etenemisessä. Myös osallistujien palaute oli hyvin positiivista. 

 Harvinainen etäkoulutus siitä, että piti otteessaan! Sopivassa suhteessa aktivointia ja asiaaMyös selainpohjainen työtila oli tosi selkeä ja helppokäyttöinen.

 ”Herätti paljon ajatuksia omasta ja koko ELY:n työstä, ja niistä keinoista miten voi itse vaikuttaa asiakaslähtöisyyten.”

 

Tuija Wikström

Projektin vastuuhenkilö, Customer Success Lead, CX Specialist

Lähetä minulle sähköpostia klikkaamalla valokuvaa

CX Futurizer

Työkalu rohkeisiin tekoihin. Inspiroivat menetelmät ja sisällöt voittavaan asiakaskokemukseen, nyt myös itselle hankittavana työkalupakkina.
CREATIVITY IS INTELLIGENCE HAVING FUN - ALBERT EINSTEIN

VALO FUTURE OY    BULEVARDI 21, 00180 HELSINKI, FINLAND
lähetä meille viesti  | TIETOSUOJASELOSTE

Miten voisimme auttaa sinua?