Vanhustyön keskusliitto: Arvoa tuottavilla jäsenpalveluilla parempi vanhuus

Kuinka organisaatio voi valmistautua jäsenkunnan kasvaviin tarpeisiin ja muuttuvaan toimintaympäristöön? Lue, kuinka Vanhustyön keskusliitto hyppäsi askeleen edelle projektissaan Valon kanssa.

Lähtötilanne

Palveluiden kehittäminen asiakas- ja tulevaisuuslähtöisesti

Vanhustyön keskusliitto on Suomen laajin valtakunnallinen vanhuusalan järjestö, joka toteuttaa vanhuuspoliittista vaikuttamistyötä ja yli 300 jäsenyhteisön edunvalvontaa ikääntyneiden ihmisten ja vanhusten hyvinvoinnin, toimintakykyisyyden ja sosiaalisen turvallisuuden edistämiseksi. Liitto tarjoaa ikääntymisen arkeen toimivia ratkaisuja niin omien kuin jäsenyhteisöiden palveluiden kautta.

Liitolla on yhdessä jäsentensä kanssa merkittävä rooli hyvän vanhuuden rakentajana ja mahdollistajana. Liitto halusi kirkastaa jäsentoiminnan visiota ja palveluiden kehittämisen tiekarttaa huomioiden jäsenkunnan kasvavat tarpeet ja toimintaympäristön muutokset.

Tämä oli huippujuttu! Olen erittäin tyytyväinen projektista, sen asiakaslähtöisestä ja tulevaisuuden huomioivasta muotoilusta ja konkreettisesta lopputuloksesta. Tällä pääsemme hienosti eteenpäin.

Toteutus

Palvelukartan muotoilu hyppäämällä askeleen edelle ja jäseniä osallistaen

Projekti koostui kolmesta vaiheesta:

  • Katse huomiseen, tulevaisuustyöpaja: muuttuva toimintaympäristö, tulevaisuuden palvelukartta ja hypoteesit
  • Jäsenten kanssa muotoilu: osallistavat haastattelut ja löydösten validointi jäsenkunnassa
  • Yhteinen visiotyöpaja ja askelmerkit eteenpäin

Lopputulos

Kirkas visio ja askelmerkit
eteenpäin

Lopputuloksena Vanhustyön keskusliitto sai kirkastetun jäsentoiminnan vision ja strategisen tiekartan konkreettisin kehitystoimenpitein. Parempi ymmärrys eri jäsenryhmien tarpeista ja muuttuvasta toimintaympäristöstä luotsaa liittoa parempaan huomiseen. 

Lue lisää VTKL:stä

Esimerkkejä 2030 Futurizerin ilmiöistä, jotka tarjosivat kattavan tieto- ja inspiraatiopohjan projektille. 2030 Futurizerissa on koottuna yli 200 ilmiötä, joiden on tunnistettu vaikuttavan toimintaympäristön muutokseen.

Tuija Wikström

Projektin vastuuhenkilö, Customer Success Lead, CX Specialist

Lähetä minulle sähköpostia klikkaamalla valokuvaa

Lisää luettavaa

Testaa!

Futurizer logo

Valo Future tarjoaa inspiroivia palveluja ja työkaluja uuden ajan menestykseen. Autamme sinua suunnittelemaan huomisen menestyviä palveluita, hurmaamaan asiakaskokemuksella ja kirkastamaan tulevaisuudenkestävän strategian. Lue lisää

CREATIVITY IS INTELLIGENCE HAVING FUN - ALBERT EINSTEIN

VALO FUTURE OY    BULEVARDI 21, 00180 HELSINKI, FINLAND
lähetä meille viesti  | TIETOSUOJASELOSTE