Tulevaisuus ei ole asioita, joita tapahtuu vaan valittu suunta, johon uskomme ja jota kohti menemme päämäärätietoisesti.
Muuttuakseen oikeaan suuntaan jo tänään yrityksille on usein hyödyllistä ajatella tulevaisuutta prototyyppinä. Tulevaisuus on silloin jatkuvasti kehittyvä tavoite tai elävä maali siitä, mitä kohti kulkea askel askeleelta – haluttua tulevaisuutta määrätietoisesti rakentaen. Tämä edellyttää vahvaa ymmärrystä nykyhetkestä sekä todennäköisistä ja vaihtoehtoisista tulevaisuuskuvista. Ja rohkeaa omaa visiota.
Minkälaisilla innovaatioilla näemme tulevaisuudessa menekkiä? Minkälaista tulevaisuutta me yrityksenä rakennamme itsellemme? Minkälaiseen asiakaskokemukseen me uskomme 3 tai 5 vuoden päästä?