Korona-aikana kehitetty uudenlainen konsepti yhdistää yhdessä tekemisen, kattavan tiedon ja pelillisyyden. Helppokäyttöinen työkalupakki sisältää konkreettisia työkaluja voittavan asiakaskokemuksen kehittämiseen ja muotoiluun organisaation omin voimin.
“Jo ennen pandemiaa organisaatioissa kaivattiin innostavaa ja vaikuttavaa yhdessä tekemistä ja tarve on vain kasvanut koronan jälkeen. Yhdessä kehittämisen voima nousee myös muutosjohtamisen viimeisistä opeista. Halusimme tietoisesti laatia tähän tarpeeseen vastaavia työkaluja, jotka kulkevat mukana fyysisessä laatikossa, sen sijaan, että olisimme lähteneet kehittämään jälleen uutta online-työkalua”, kuvaa Valo Futuren toimitusjohtaja Tiitta Vaulos.
”Paras tieto on hajallaan, oma asiakas- ja tulevaisuusymmärrys usein unohdettuina ja yhdessä tekeminen harvinaista. Me haluamme tuoda ne yhteen.”
Valo Futuren perustajilla on pitkä tausta asiakaskokemuksen kehittämisessä sekä asiakas- ja tulevaisuusymmärryksessä. Suomessa on myös kansainvälisesti korkea osaaminen ihmislähtöisten muotoilumenetelmien käytöstä liiketoiminnan kehittämisessä. Tätä osaamista on syytä viedä myös ulkomaille.
“Haluamme Futurizer-konseptin avulla pelillistää liiketoiminnan kehittämistä ja tuoda olemassa olevat parhaat opit ja kattavat tiedot helpommin tarjolle niin, että kaikki organisaatiot voivat hyötyä niistä kohtuukustannuksin. Jopa ilman meidän asiantuntijoiden apua”, Vaulos sanoo.
Taustalla laaja tietomäärä ja opit menestyjiltä
CX-työkalupakki, erään asiakkaan sanoin ”asiakaskokemuksen kehittäjän taikalaatikko”, kiteyttää opit yli 100 lähteestä ja yli 70 kansainvälisestä casesta ja sisältää mm. erilaisia inspiraatiokortteja, tarkistuslistoja, canvas-työstöpohjia, karttoja sekä helpot ohjeet työpajojen järjestämiseen 72-sivuisessa oppaassa.
Tuloksena voi olla esimerkiksi konkreettinen suunnitelma eteenpäin, visuaalinen CX-ohjauskartta, joka on myös mukana laatikossa. Työkaluja voidaan kuitenkin käyttää myös jokapäiväisissä akuuteissa tarpeissa inspiroimaan asiakaslähtöisiin valintoihin.
”Paras tieto on hajallaan internetissä ja kirjoissa, oma asiakas- ja tulevaisuusymmärrys usein unohdettuina tiedostoissa ja yhdessä tekeminen harvinaista. Me haluamme tuoda ne yhteen ja tehdä kehittämisestä sekä hauskaa että vaikuttavaa”, Vaulos kertoo.
Suomessa työkalupakin käyttäjinä on jo monipuolisesti pieniä ja suuria yrityksiä, julkisia toimijoita sekä järjestöjä.
“Ollakseen askeleen edellä ja rakentaakseen omaa huomista menestystään jokaisen organisaation tulisi ymmärtää laajemmin muutossignaaleita, kasvavia asiakaan odotuksia sekä oppia parhailta, eikä vain omalta toimialaltaan.”

Lue lisää CX Futurizer Toolboxista organisaation omassa käytössä ja tilaa omasi!
Valo Futuren kehittämät Futurizer® työkalut menestyvän huomisen muotoiluun pohjautuvat laajaan asiakas- ja tulevaisuusymmärrykseen. CX Futurizer on työkalupakki asiakaskokemuksen kehittämiseen. 2030 Futurizer kuvaa kattavasti toimintaympäristön muutosta pohjautuen jatkuvaan luotaukseen, yli 700 lähteeseen ja tuo tarjolle pelilliset ohjauskartat ja työpajat strategian tueksi.
Valo Future
Tiitta Vaulos, CEO, Tiitta.vaulos@valofuture.fi
Tiedostelut demo-laatikosta ja myynnistä
Tuija Wikström, Customer Success Lead, tuija.wikstrom@valofuture.fi