Asiakkaiden kasvavat odotukset

Inspiraatiota | Asiakaskokemuksen murros

Asiakaskokemuksen muutosvoimat

CX compass -asiakkaiden kasvavat odotukset ja muutosvoimat

Asiakkaiden odotuksiin vastaaminen on yhä työläämpää. Enää ei riitä, että oma toiminta vetoaa vain järkeen, vaan asiakkaat tulee tavoittaa myös tunnetasolla. CX Futurizer -kompassi kokoaa laajaan aineistoon perustuen asiakkaiden kasvavat odotukset sekä tavat vastata niihin.

Kuvassa näet kompassin ylätason eli neljä osa-aluetta, joita tarvitaan voittavan asiakaskokemuksen rakentamiseen aina ratiosta emootioon. Menestyvimmät toimijat puhuttelevat kumpaakin puolta – he hurmaavat valituilla kärjillä emootiopuolella ollen samalla kuitenkin tasaisen hyviä ratiopuolella.

Voittavan asiakaskokemuksen rakentaminen vaatii askeleen edellä olemista. Oheisissa CX Futurizer -korteissa näet muutamia merkittävimpiä muutossuuntia ja asiakkaiden kasvavia odotuksia, jotka vaikuttavat nyt ja lähitulevaisuudessa. Kortit auttavat tunnistamaan asiakaskokemuksen muutoksen ajureita ja suuntia, sekä valitsemaan omat painopisteet.

asiakaskokemus muutosvoimat asiakkaiden kasvavat odotukset
asiakaskokemus muutosvoimat asiakkaiden kasvavat odotukset
asiakaskokemus muutosvoimat asiakkaiden kasvavat odotukset
asiakaskokemus muutosvoimat asiakkaiden kasvavat odotukset
asiakaskokemus muutosvoimat asiakkaiden kasvavat odotukset
asiakaskokemus muutosvoimat asiakkaiden kasvavat odotukset

Kohti ideaalia asiakaskokemusta

Tavoitteellinen asiakaspolku on suunnitelma asiakasarvon lisäämiseksi kohtaamisten eri vaiheissa. Asiakaspolkua kehittääkseen on kuitenkin hyvä ensin ymmärtää asiakkaiden kokemuksia nykyhetkessä. Mitkä asiat ilahduttavat? Entä mikä ei suju? Ymmärrys kipupisteistä ja ilonaiheista auttaa tunnistamaan, mitä asioita tulee vähentää ja mitä vahvistaa tavoitepolkua muotoillessa. 

Valon kipupiste- ja ilonaihekortit kuvaavat lukuisissa eri tutkimuksissa ja caseissa havaittuja ihmisten yleisimpiä ärsytyksen tai ilon aiheita asiakaskokemuksessa. Asiakkaat oppivat odottamaan hyvää kokemusta kaikilla aloilla. Kaikkiin ongelmakohtiin on siksi hyvä puuttua jo etupainotteisesti.

asiakaskokemus pelikortit asiakkaiden kasvavat odotukset
asiakaskokemus pelikortit asiakkaiden kasvavat odotukset
asiakaskokemus pelikortit asiakkaiden kasvavat odotukset
asiakaskokemus pelikortit asiakkaiden kasvavat odotukset
asiakaskokemus pelikortit asiakkaiden kasvavat odotukset
asiakaskokemus pelikortit asiakkaiden kasvavat odotukset
asiakaskokemus pelikortit asiakkaiden kasvavat odotukset
asiakaskokemus pelikortit asiakkaiden kasvavat odotukset

Tiedätkö, mitkä ovat ilonaiheita ja kipupisteitä juuri sinun asiakkaillesi? Inspiroidu pohdintaan tutustumalla esimerkkeihimme.

Ladattavat kanvakset

Lataa alta pohjat, jotka auttavat sinua asiakasymmärryksen kehittämisessä.

asiakaskokemus asiakashaastattelu pohja asiakkaiden kasvavat odotukset

Kanvas asiakashaastatteluun. Asiakaskokemuksessa menestyviä leimaa se, että asiakkaita jututetaan jatkuvasti itse. Käy kanvaksen avulla asiakkaan kanssa yhdessä läpi, mitä hyviä ja huonoja asioita hän on kokenut asiakaspolun varrella. 

asiakaskokemus asiakasprofiili pohja asiakkaiden kasvavat odotukset

Kanvas asiakasprofiilin rakentamiseen. Tunnista sisäiset tavoitteenne, tärkeimmät asiakasryhmänne, sekä asiakkaan kipupisteet ja ilonaiheet asiakaskokemuksessa. Hyödynnä ylempänä olevia kortteja päästäksesi vauhtiin!

Opi asiantuntijoiltamme

Millä reseptillä organisaatiot voivat tulevaisuudessa onnistua asiakaskokemuksessa? Entä miten innostaa koko henkilöstö mukaan asiakaslähtöiseen ajatteluun? Tuija Wikström tarjoaa vastaukset Oppian Asiakaspalveluviikon webinaarissa. Rekisteröidy nähdäksesi ilmaisen webinaarin.

Katso video

Sukella asiakaskokemuksen muutoksen maailmaan! Valon webinaarissa käsitellään kriittisimpiä muutosvoimia ja niihin vastaamista, sisäisen innostuksen tärkeyttä sekä askelmerkkejä vaikuttavan asiakaskokemuksen luomiseen.

Toimintaympäristön muutos ihmiskunnan muutos testi

Tunnetko ihmiskunnan muutosta?

Uskotko tietäväsi kuinka ihmiskunta on muuttunut viime vuosikymmenten aikana? Kokeile testillämme!

Osallistavat työpajat

Muotoillaan yhdessä voittavaa asiakaskokemusta

Pelilliset työkalut

Asiakaskokemuksen kehittäjän työkalupakki 

Haluatko upota syvemmälle?

Tiitta Vaulos

Strategist, CEO

Lähetä minulle sähköpostia klikkaamalla valokuvaa

CREATIVITY IS INTELLIGENCE HAVING FUN - ALBERT EINSTEIN

VALO FUTURE OY    BULEVARDI 21, 00180 HELSINKI, FINLAND
lähetä meille viesti  | TIETOSUOJASELOSTE